Tiedote: Valmennus-ja kilpailuvaliokunnan päätös yhteisvoiteluista

Tapio Pukki   Uutiset

Suomen Ampumahiihtoliiton valmennus- ja kilpailuvaliokunta

Valmennus- ja kilpailuvaliokunnan kokous 21.12.2023 käsitteli marras-joulukuun yhteisvoitelukisojen palautteita. Palautteet oli kerätty kisajärjestäjiltä ja niihin oli yhdistetty saatuja palautteita kilpailijoilta tai heidän edustajilta. Lisäksi kuultiin kansainvälisen kilpailutoiminnan osalta kokemukset suksien putsaamisesta fluorin jäljiltä.

Kilpailujen palautteiden läpikäynnin jälkeen valmennus- ja kilpailuvaliokunta päätti, että kauden loppuosassa tammikuusta huhtikuuhun ei tulla tekemään yhteisvoiteluita. Tämä koskee myös näyttösarjoja sekä SM-kilpailuja.

Tällä päätöksellä valiokunta haluaa varmistaa kilpailunjärjestäjien riittävän resurssin kilpailujen ydintoimintojen varmistamiseksi. Samalla todettiin, että nyt marras-joulukuun kisojen perusteella pystytään jo suunnittelemaan yhteisvoitelun prosessia ja toteutusmallia edelleen. Fluorillisten kilpailujen jälkeen suksien puhdistusohjeen mukaisesti toimimalla, sukset saadaan kv. kilpailukelpoiseksi kohtuullisella työllä.

Halutessaan, ns. tavallisten kansallisten kilpailujen kilpailunjärjestäjä saa hakea kilpailua yhteisvoitelukilpailuiksi valmennus- ja kilpailuvaliokunnalta tarkennettujen toimintaohjeiden mukaisesti. Tarkennetut ja kokouksessa päätetyt toimintaohjeet on lisätty liiton fluorittomuus-sivulle.

SAhL Valmennus- ja kilpailuvaliokunta